Download À la rencontre du cinéma français. Analyse, genre, histoire by Robert J. Berg PDF

By Robert J. Berg

À l. a. rencontre du cinéma français: examine, style, histoire is meant to function the middle textbook in a wide selection of upper-level undergraduate and graduate French cinema classes. unlike content-, theme-, or issue-based techniques to movie, Professor Berg stresses "the cinema­tic­ally particular, the warp and upholstery of the movie itself, the stuff of which it's made." enough talent in French is the only real prerequisite: "No prior back­ground in movie reviews is believed, neither is any earlier acquain­tance with French cinema. it is going to support, in fact, to love video clips, and to have noticeable rather a few..." (from the preface).

Show description

Read or Download À la rencontre du cinéma français. Analyse, genre, histoire PDF

Similar movies books

Public Enemies, Public Heroes: Screening the Gangster from Little Caesar to Touch of Evil

During this research of Hollywood gangster motion pictures, Jonathan Munby examines their arguable content material and the way it was once subjected to continuous ethical and political censure. starting within the early Nineteen Thirties, those motion pictures instructed compelling tales approximately ethnic city lower-class wants to "make it" in an the United States ruled by way of Anglo-Saxon Protestant beliefs and devastated by means of the nice melancholy.

Beyond Dolby (Stereo): Cinema in the Digital Sound Age

Considering electronic encompass sound know-how first seemed in cinemas twenty years in the past, it has unfold from theaters to houses and from video clips to tv, track, and games. but whilst five. 1 has turn into the normal for audiovisual media, its impression has long past unexamined. Drawing on works from the prior twenty years, in addition to dozens of interviews with sound designers, mixers, and editors, Mark Kerins uncovers how five.

San Francisco Noir

Fresh tales by means of: Domenic Stansberry, Barry Gifford, Eddie Muller, Robert Mailer Anderson, Michelle Tea, Peter Plate, Kate Braverman, David Corbett, Alejandro Murguía, Sin Soracco, Alvin Lu, Jon Longhi, Will Christopher Baer, Jim Nesbit, and David Henry Sterry. San Francisco Noir lashes out with hard-biting, all-original stories exploring the shadowy nether areas of scenic "Baghdad through the Bay.

Strange New World: Sex Films of the 1970s

(Black and white / 710 pages / grownup content material and robust language)  To examine the area of the prior via movies could be a sobering perception into how issues have replaced, yet to examine the realm of the twentieth century via intercourse movies is to witness an international that's virtually inexplicable. In no decade is that this event more strange than the Seventies, and but it truly is below part a century some time past.

Additional resources for À la rencontre du cinéma français. Analyse, genre, histoire

Sample text

Nous sommes sur le plateau, un jour de tournage, au moment du PAT (« prêt à tourner »). Tout le monde se met en place; on fait silence. « Moteur! » crie le réalisateur, et la caméra démarre. Á l’ordre « Partez! » les acteurs commencent leur jeu. Au bout d’une minute l’ordre « Coupez! » fait arrêter jeu et caméra. Entre le « Moteur » et le « Coupez » du réalisateur une série continue d’images, appelées photogrammes [anglais: frames], a été enregistrée sur la pellicule. On appelle prise de vues [anglais: take] cet enregistrement et son résultat (la série d’images).

4° Le discours théorique s’inspire d’un système d’idées ou de principes susceptibles d’éclairer certains phénomènes. Les théories du cinéma diffèrent considérablement entre elles selon leur provenance et leur champ d’application. ); d’autres restent ou se veulent internes. Une théorie peut s’appliquer à l’ensemble du domaine cinématographique ou se limiter à un sous-ensemble de faits filmiques. Il s’agit dans tous les cas, selon l’expression consacrée, de penserle particulier sous le général. Parmi les questions auxquelles les théoriciens ont tenté de répondre, citons les suivantes: « À quel(s) besoin(s) répond le cinéma?

Substantif: décadrage. Le (la) cadreur(-euse) [anglais: cameraman, camera operator], que nous retrouverons à l’Appendice A, est la personne chargée du maniement de la caméra et des prises de vues [anglais: takes]. 2. Plan: un mot polysémique Alerte terminologique: Nous abordons à présent un terme qui recouvre plusieurs notions distinctes, d’où d’éventuels malentendus et contresens. Marcel Martin, après l’avoir employé deux fois et en deux acceptions différentes dans la même phrase, s’énerve entre parenthèses: « le double sens du mot plan est décidément bien gênant »4.

Download PDF sample

Rated 4.14 of 5 – based on 41 votes